Wednesday, January 25, 2012

story behind CNY ^^,




Assalamualaikum korang! sehad tak sayang-sayang aku sekalian ni? Perasan tak yang ni adalah FIRST POST TAHUN 2012!! :P hahaha.nampak sangat aku malas nak update blog ni. sorry ye sygg? T_____T
bukan malas, tp sibuk. Sedih jugak bila dah lama xmengupdate blog nih. Hoho. ha, dah baca entry kat ats tu? Cuba teka, aku nak cakap apa harini? Hehehe. Meh sini meh, aku nak mula bercerita nih. 

Uni aku start cuti dari Jumaat kepas sampailaa hari Selasa. so sebagai anak perantau yang kena tinggal sorang-sorang kat kolej* ok, itu tipu okayy. Semua roomate aku, Mas,Mai, Tikah and Nabila balik nogeri masing-masing, tinggal aku n Fiza jerr kt kolej nih. sobsob -.-

Malam Jumaat tu classmate aku col, nama dia Shasha. dia antara orang yg rapat laa dengan aku masa belajar kat Bidong dlu. Dari form2 kott jadi classmate. sygg mg :* Dia col, gitaw aku yang dia and family nak datang kl, so dia ajak laa aku keluar jumpa dia kat Mines hari Sabtu. 

SABTU:

Aku ajak roomate aku, Fiza tapi dia segan sebab aku jumpa kawan aku sekali dengan family dia. So, aku janji dengan fiza yang aku nak balik awal, at least sebelum Asar. Nak taw tak aku sampai kolej pukul berapa? 10.30 malam. amekk kau, awal laa sgt. Tp best laa, dapat kenal anak-beranak Shahsha, her cousins (sumpahh comel gilerr sepupu dia ^^,) and paling penting keluarga dia. jom cuci mata nak? Hehe


 i wore baju kurung :)



 shasha ni suka beno laa amek gambar depan cermin. tak caye? Meh tengok :


Really miss those 'taring'


pantang betol nampak cermin. Haha

p/s: thanks for the  birthday present, sumpah aku suka sangat. 
sygg mg Sha :*

AHAD:

 hari ahad aku stay kolej jer, nak bermanja-manja dengan fiza pulak. sian dia kena tinggal sorang-sorang haritu. hohoh. Disebabkan semua foodcourt 'bukak' aku n Fiza masak sendiri lunch n dinner. biasa laa, orang bujang, hehehe. The best part is, lajuu gilerrr download cerita. muahaha. siapa suruh korang balik sangat? *evil smiles :P

ISNIN:

 Harini aku keluar dengan bestfriend aku, Jiha. Aku dah pernah tulis pasal dia dalam belog aku. Sumpah aku sayang teramat sangat kat kawan aku nih. hohoh. kebetulan dia balik rumah dia kat kl, so dia col tanya aku kat mana. Mula-mula plan nak jumpa hari ahad, tapi kena cancel sebab dia xboley keluar. Last-last ajak aku pi KLCC hari isnin tu. Oleh kerana aku tak pernah pi KLCC sejak masuk UPM nih, aku ajak laa Fiza. xkan nak tinggal dia sorang-sorang kat bilik? Takot jadi mcm hari Aku keluar dgn Shasha tu jer. Hehehe. 

Jiha bawak kwan dia, Wang kalau tak silap aku laa. Serious aku segan. Maybe sebab classmate semua perempuan kot? hoho. So, masa kitorang datang, diorang baru siap makan. So, aku suruh dorang gerak dulu, aku n Fiza nak makan dulu. Fiza ni tak boley sikit bab makan nihh. oppss :P
Aku jumpa Jiha kejap jer sebab dia bas dia pukul 4.30. nak taw Jiha bagi apa?


even it simple, aku suka. Terharu pulak. Tak pernah orang bagi aku rantai cam nih. sygg mg Jiha. Fren till Jannah ye sygg? :'D


ni laa KAWAN BAIK aku, ^^.
aku suka tengok dia senyum. Biar dia cakap sorang-sorang, sebab aku suka tengok dia membebel <3

p/s: sorry Jiha sebab dapat jumpa kejap jerr, 
segan dengan Member mg >.<
thanks for the present!
i promise, i'll wear it :)

SELASA:

harini aku hangout lagi dengan girls aku. Motif? Nak beli buku Organic chemistry yg tak jumpa-jumpa kat MPH tu. >.< Dekat satu jam jugak habiskan masa pilih buku kat MPH tu. And haritu jugak aku jumpa kawan aku. Dah 7 tahun tak jumpa kott? Kawan sekola rendah dulu. Nama dia Lutfi. Nak kata hensem, tak laa pulak. Hahaha. Sorry geng. hee. Sian dia jauh-jauh datang jumpa aku. 

Ohh lupa, Lutfi ni budak PALAM. Engineer-to-be. Amiin. :) Lepas jumpa, terus samabr Domino pizza. Tahu tak kitorang habis makan kat situ berapa? RM100++. haha. tapi bibagi kupon RM30++. last-last bayar RM68 jer. tak tahu laa datang dari mana diskaun tu. hoho. pastu jalan-jalan, amek gambar. Teman Lutfi pi beli Sushi. Suka beno dia makan sushi. Takpe, nanti besday mu, aku wak special sushi ke mu. Jangan ingat aku tak reti buat yer? :)



meet my girls: Fiza, Mai n Mas :)


ni laa si Lutfi. Thanks yer sebab sudi dtg jauh-jauh mai jupe Aku. hoho :')


I'm getting older now -.-


The best part is bila kitorang dah nak balik, Lutfi ni bagi aku hadiah. jeng jeng jeng. Siap suruh aku janji lagi dengan dia jangan bukak hadiah tu sampai aku dah ada kat bilik. Hahaha. Bila dah masing-masing berpisah kat KTM, aku balik ke Serdang, dia naik tren ke KL sentral. Sampai bilik aku terus bukak hadiah yg dia bagi. Sumpah aku terharu+speechless. nak tahu apa dia bg?



ni laa hadiah kawan aku bagi. Sweet gilaa ahh mu Lutfi. Hehehe
Terima kasih :')

Tu laa cerita aku sepanjang cuti Raya Cina ni. Tak melekat aku kat kolej. Muahaha.
Aku gembira sebab dapat jumpa kawan-kawan yg dah lama aku tak jumpa.
Gembira sebab dapat present yg tak disangka-sangka :')

thanks for reading guys :*




2 comments:

abgDude a.k.a kai said...

wah bershoping sakan nampak!

=Jom Join!=
http://www.kaiakihiro.blogspot.com/2012/01/kenapa-kai-akihiro-kene-kasi-saya.html

cikbiskuthangus said...

@
mna ada shopping.hohoh